luni, 4 aprilie 2011

Mami, esti putin cam grasa!


Veverita Tudor

Asa ma complimenteaza Tudor, dupa ce l-am nascut pe fra-su. Si sunt ferm convinsa ca, in mintea lui, este dragut. Ba chiar amabil. Nu cum a fost cu doamna farmacista, despre care imi zicea, chiar la ghiseu: "Ia uite ce urata e! Parca e un taur. Vezi ce grasa si urata este?"
Imi vine sa intru in pamant de rusine de fiecare data cand intru in respectiva farmacie iar doamna cu pricina este la ghiseu. Nu-i nevoie sa explic si cat de mult ma place ea pe mine! Si sa nu mai zic ca este cu mult, mult mai slaba decat mine. Cred ca a slabit si mai mult dupa intalnirea cu fiul meu cel politicos.
Cum sa ii spun eu lui Tudor ca poate copiii de la gradinita, cei pe care toata grupa ii striga "grasule", s-ar putea simti rusinati. Ca nu e frumos sa faci aprecieri de genul asta despre nici o persoana?
Mai ales in conditiile in care tot cam asta este stilul la care ne valorificam si noi. Eu, de exemplu, plang dupa vremurile in care nu aveam nici un copil si cantaream 49 de kg! Ce sa mai!? Eram o zana!
Ba chiar si dupa perioada in care Tudor avea vreo 2 anisori si eu reusisem sa scap de o parte dintre kilogramele adunate cu sarg in timpul sarcinii/alaptarii, cand pustiul, daca ma vedea in fusta, imi zicea ca sunt printesa. 
Acum, insa, de abia astept sa termin de alaptat puiul mic, sa ma pot apuca in voie de cure de slabire stupide care imi vor afecta buna dispozitie, sa incep sa iau medicamete "naturale" care sa imi taie pofta de mancare si altele complet contra-indicate care, zice-se, vor topi kilogramele!
In conditile astea, cum ii explic eu lui Tudor ca nu e bine sa pui accent pe aspectul fizic? Cum, cand ma-sa mai are putin si plange in fata oglinzii, a sifonierului sau a frigiderului! Ca  nu e bine sa ii gratulezi pe semenii tai cu adjective de genul: frumos, urat, gras, sasiu, etc, cand tot sus-numita sta pe Internet si cauta diverse metode de slabit?
Sedinte dupa care ma apuc sa le balacaresc pe cele care recomanda sauna combinata cu pilates si piscina pentru rezultate excelente in curele de slabire. Pai daca aveam eu timp de toate astea, mai imi zicea Tudor ca sunt grasa? Daca aveam unde sa parchez amandoi plozii careva seri pe saptamana, ma mai luptam eu cu sindromul muierii inchisa in casa?
O sa incerc sa le explic copiiilor ca tati merge la sala pentru ca e sanatos sa faci sport, nu pentru ca vrea sa-si vada brandu' mare, ca mami tine cura de slabire pentru ca inima sufera cand ai prea multa grasime, nu pentru ca vrea sa se simta cu cateva nuante mai frumoasa, si ca nu e bine sa ii ranesti pe oameni amintindu-le ca au defecte.
Si totusi, stiu ca felul in care ma vad eu pe mine (vedea-m-as mai slaba!), il va influenta mai mult decat ce incerc sa ii explic, sarguincios, in fiecare zi.


Un comentariu:

  1. Deci: copilul este sanatos si de admirat!

    Unde ar ajunge oamenii fara ambitia data de frustrari? Daca nu ne-ar mai zice unul-una ca suntem umflati, ma intreb: cat dracu' ne-am face complacandu-ne?

    Lasa copilul sa aprecieze aspectul fizic, in 99% din cazuri este legat de starea sanatatii.
    Greutatea jobului tau vine in schimb in alta zona: sa il inveti sa gestioneze acel 1% cand aspectul fizic mai putin placut are o sursa bine determinata, temporara sau medicala... caz in care nu e elegant sa strige "vaco!" doar din motivul supraponderabilitatii :)

    Daca invata sa aprecieze frumusetea fizica, va invata repede sa estimeze starea de sanatate (tot fizica).

    Restul, basmele alea ca frumusetea este inauntru... lasa-l sa ramana pur cat mai mult, are timp sa se strice cu porcarii de alea.

    Care, BTW, sunt inventate in marea lor majoritate de grase care vor sa ne acapareze, noi sa muncim si ele sa manance!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere